7 anak jahanam rupanya mmg budak jahat sgt.TERKINI video pakcik guard pula bongkar bnyk pekara yg buat hati korg panas membaca,,klu kena kat kita pun akan…dan last sana ada bukti lagi,kenapa dendam 7 org ni sgt membara hingga snggup bakar manusia hingga meningal

7 anak jahanam rupanya mmg budak jahat sgt.TERKINI video pakcik guard pula bongkar bnyk pekara yg buat hati korg panas membaca,,klu kena kat kita pun akan…dan last sana ada bukti lagi,kenapa dendam 7 org ni sgt membara hingga snggup bakar manusia hingga meningal

panas..fuh korang bacalah sana,klu kena kat sy ni mau kena —- dak2 ni..xheran pun pangai jilaka leh bunuh anak tahfiz
7 anak jahanam rupanya mmg budak jahat sgt.TERKINI video pakcik guard pula bongkar bnyk pekara yg buat hati korg panas membaca,,klu kena kat kita pun akan…dan last sana ada bukti lagi,kenapa dendam 7 org ni sgt membara hingga snggup bakar manusia hingga meningal

sumber  METRO  https://www.hmetro.com.my/utama/2017/09/265193/kencing-atas-jalur-gemilang-lempar-najis-metrotv

Sayu : Maafkan saya henti hukum saya .. saya mengaku itu memang saya (6Gambar)

Maafkan saya henti hukum saya .. saya mengaku itu memang saya (6Gambar)

Kuala Lumpur : Tiada siapa menduga kehidupan harian didedahkan kepada umum melalui rakaman video live.

Disangka video tersebut hanya untuk simpanan peribadi didedahkan kepada umum dalam keadaan menjatuhkan diri nya sebagai wanita yang telah bertudung sehingga kan menjadi bahan kejian.

Enggan terus terseret dengan pembohongan, aktres kontroversi, Nur Fathia Abdul Latiff, 30, akhirnya membuka mulut mengenai isu video aksi ‘panas’ yang viral, sejak minggu lalu.

Selepas merenung kesilapan diri, Fathia mengaku tiada gunanya berdolak dalih mengenai video yang memaparkan seorang wanita mirip dirinya, berpakaian seksi dan menari bersama pelakon baharu, Natasha Elyzza.

“Saya malu mahu menyatakan dua video yang tersebar itu ialah diri saya. Selepas berfikir selama beberapa hari, saya ambil keputusan mahu bercakap benar, walaupun hakikatnya mungkin perit untuk saya telan.

“Saya tidak mahu memanjangkan kontroversi dan terus menimbulkan tanda tanya. Saya fikir jujur lebih baik dan diredai walaupun saya terima cemuhan. Suka atau tidak, saya harus pikul bebanan hebat atas perbuatan saya.

“Sejujurnya, saya tidak sengaja memalukan wanita Melayu bertudung dengan menunjukkan contoh tidak baik. Video itu bocor dan ia bukan untuk tontonan umum.

“Saya mohon maaf atas keterlanjuran perbuatan saya,” katanya ketika dihubungi BH Online.

Fathia berkata, dia tidak menyangka video Bigo Live boleh dipertontonkan kepada umum.

“Jujurnya, saya tidak tahu aplikasi Bigo Live. Saya fikir Natasha merakamkan video hanya untuk simpanan peribadi. Sebab itulah, saya tidak bertudung dan berperangai ‘gila-gila’ sekadar mahu berseronok dalam video itu,” katanya.

Menceritakan lebih lanjut insiden itu, Fathia memberitahu:

“Ketika itu, saya, Natasha dan beberapa teman wanita menyewa sebuah villa di Kuala Lumpur untuk bercuti.

“Bagaimanapun, apabila video itu tersebar, saya tergamam. Saya masih berakal dan waras, tidak mungkin saya menunjukkan bahagian anggota sulit untuk tontonan satu dunia.

“Apapun, nasi sudah menjadi bubur. Natasha sudahpun memohon maaf sambil menangis, dia tidak berniat menganiayai hidup saya. Natasha kawan yang baik,” katanya.

Pelakon yang popular menerusi deretan drama seperti Ariana Rose, Dia Isteri Luar Biasa dan Plan Cinta Tak Jadi itu berkata, dia reda dengan apa yang berlaku.

“Mungkin Allah mahu menunjukkan pengajaran dan teladan buat saya. Saya akan lebih berhati-hati dengan apa juga rakaman video selepas ini.

“Saya hanya manusia biasa, kadang kala saya hanya mahu bergembira dengan teman wanita yang saya rapat, tetapi tidak sangka, video mencolok mata pula tersebar,” katanya.

Copyright 2017 BeritaSayu.My

*Artical Trending World Wide*

Sayu : Sakit nyaa .. Posmen hancur dan putus 3 jari dirempuh ketika bertugas (8Gambar)

Sakit nyaa .. Posmen hancur dan putus 3 jari dirempuh ketika bertugas (8Gambar)

Kulai : Seorang posmen cedera agak parah apabila 3 jarinya hancur dan putus apabila motosikal yang ditunggang nya ketika bertugas menghantar surat dirempuh dalam kejadian diSenai.

Mangsa Syahmi Syafiq di terbaring di jalan dengan tangan berlumur darah, dia yang baru bertugas tidak sampai sebulan dengan Pos Malaysia dihantar ke Hospital Sultanah Aminah Johor Bharu untuk tindakan lanjut.

Apa yang berlaku mengajutkan rakan-rakan nya dan keluarga kerna foto-foto Syahmi semasa kemalangan dimuat naik ke laman sosial.

Kata mereka ini lah tugas mencabar seorang penghantar surat atau posmen walaupun setiasa berwaspa dan beringat semasa menunggang motosikal berlaku juga kemalangan akibat kecuaian orang lain.

Syahmi telah menjalani pembedahan untuk memotong 3 jarinya yang hancur dia kini stabil dan menunggu masa pemulihan, semoga Syahmi tabah dia kini cacat selamanya kehilangan 3 jari semasa bertugas, punca kejadian kini disiasat oleh pihak berwajib.

Copyright 2017 BeritaSayu.My

*Artical Trending World Wide*

SAYU : SEORANG PELAJAR MAAHAD TAHFIZ MENARUNG NYAWA SELAMA 2JAM DIDALAM BILIK BEDAH DAN AKHIRNYA…

SEORANG PELAJAR MAAHAD TAHFIZ MENARUNG NYAWA SELAMA 2JAM DIDALAM BILIK BEDAH DAN AKHIRNYA…

Seorang pelajar Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah yang berjaya menyelamatkan diri dalam kebakaran Khamis lalu, menjalani pembedahan membuang kulit melecur, semalam.

Zunnun Misri, 15 ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Kuala Lumpur sejak Khamis lalu.

Bapanya, Nasrun Mat Yusuf, 46, berkata Zunnun menjalani pembedahan selama dua jam.

Beliau berkata, Zunnun masih diberi bantuan pernafasan oksigen untuk memulihkan semula tenaganya.

“Dia sudah stabil, boleh makan, bercakap dan bergerak.

“Alhamdulillah terima kasih atas doa semua dan saya harap rakyat Malaysia terus doakan agar anak saya dan dua lagi rakannya yang masih di ICU akan pulih semula,” katanya kepada pemberita, di sini hari ini.

Nasrun berkata, Zunnun terselamat dengan melompat dari atas bumbung selepas gagal mengejutkan adiknya dari tidur.

Katanya, seorang lagi anaknya Muhammad Nizamudin, 13, maut dalam kebakaran sebelum subuh, Khamis lalu.

Polis mengatakan 23 pelajar dan guru pusat berkenaan maut dalam kebakaran yang disengajakan itu.

Polis juga sudah menahan semua suspek.

Sumber:beritanova

*Artical Trending World Wide*

Sayu : Maha Suci Allah … rupanya mimpi itu petunjuk mayat anakku Danieal (8Gambar)

Maha Suci Allah … rupanya mimpi itu petunjuk mayat anakku Danieal (8Gambar)

Kota Bharu : Tiada apa yang boleh ubatkan perasaan rindu Puan Nen selaian mencium baju-baju arwah anaknya dan melihat foto-foto arwah.

Sehari sebelum Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah, Jalan Keramat Ujung, Datuk Keramat terbakar sehingga mengorbankan 23 nyawa, ibu kepada salah seorang pelajar yang maut seolah-olah mendapat petanda awal mengenai insiden itu.

Dalam perkongsian di laman Facebooknya, wanita yang dikenali sebagai Nen Dsign yang juga ibu kepada Muhammad Danieal Md Amin, 14, menceritakan bahawa dia telah bermimpi tentang sekujur mayat seorang budak rentung dalam kebakaran.

“Sesungguhnya janji Allah itu pasti. Rabu 13/9/2017. Maha Suci Allah… khabar apakah yang ingin Engkau sampaikan kepadaku nanti… kurniakanlah kepada ku hati yang baik. Amin.

“Terdetik di hati kecilku sebaik sedar dari tidur. Malam tu aku bermimpi… di hadapanku ada sekujur mayat seorang budak yang rentung hangus terbakar,” tulisnya.

Namun sehari selepas mimpi itu, dia dikejutkan dengan berita kebakaran pusat tahfiz tempat anaknya belajar.

“Khamis 14/9/2017 aku mendapat berita tentang kebakaran tahfiz tempat Danieal belajar. Innanillahhiwainnailaihirojiun.

“Maha Suci Allah…rupanya dalam mimpi itu adalah anakku Danieal. Engkau tenangkanlah dia di taman syurgaMu. Terima kasih Ya Allah Engkau dah makbulkan doaku.

“Ya Allah… jadikanlah anak-anakku di antara tahfiz-tahfizMu dan syahid-syahidMu”,” katanya.

Status tersebut menunjukkan wanita itu seolah-olah reda dengan pemergian Daniel.

“Alhamdulillah Ya Allah. Sesungguhnya Engkaulah Sang Pencipta Langit dan Bumi. Engkaulah yang Maha memiliki Kebesaran dan Kemuliaan. Berikanlah aku kekuatan dan ketenangan. Amin.

“Abang…abang dah syahid. Umi bangga dengan abang. Jumaat 15/9/2017… Setelah dapat melihat mayat Daniael, ternyata itulah ku lihat dalam mimpiku itu. Sesungguhnya Allah itu Maha Hebat,” katanya.

Muhammad Danieal antara 21 pelajar yang maut dalam kebakaran tersebut yang dipercayai berlaku atas perbuatan khianat.

Turut maut dua guru pusat tahfiz itu, Mohd Yusuf Md dan Mohd Amrul Nizam Sakarno.

Susulan itu, tujuh suspek ditahan kerana disyaki sengaja membakar pusat tahfiz tersebut.

Dengan penahanan itu, kes kebakaran tragik itu berjaya diselesaikan.

Di kala orang ramai mengecam perbuatan tujuh suspek, ibu kepada Danieal telah memaafkan mereka yang mengakibatkan kebakaran tersebut.

Malah, dia turut berterima kasih kepada mereka kerana telah menjadikan Danieal sebagai anak syurga.

“Terima kasih buat mereka semua kerana dah jadikan anak saya anak syurga. Saya maafkan mereka semua. Semoga Allah beri hidayah buat mereka dan jadikan mereka di antara anak-anak yang soleh lagi bertaqwa. Amin ,” tulisnya. Al fatihah

*Artical Trending World Wide*

Sayu : Ya Allah rindunya pada Hakim,Hafiz, Harris..air mata mommy tetap mengalir (6Gambar)

Ya Allah rindunya pada Hakim,Hafiz, Harris..air mata mommy tetap mengalir (6Gambar)

Kuala Lumpur : Sayu luhan bekas pelakon Mas Anizan mengenangkan 3 anak saudara nya yng dijemput ilahi seretak bersama lagi 19 lagi rakan dan 2 Ustaz mereka dalam kejadian 14 September lalu di pusat tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah, Kampung Dato Keramat, selepas mereka maut terperangkap di pusat pengajian berkenaan selepas ia terbakar.

Walaupun sudah lima hari berlalu tragedi mengorbankan anak-anak tahfiz berlalu, air mata aktres Mas Anizan tidak berhenti mengalir mengenangkan kehilangan tiga beradik, anak saudaranya itu.

Kerinduan Mas Anizan terhadap Muhd Syafiq Haikal, 13, Muhd Hafiz Iskandar, 11, dan Muhd Harris Ikhwan, 10, tidak dapat dibendung kerana dia sering terkenang saat-saat manis bersama tiga anak-anak itu yang tinggal bersamanya.

“Ya Allah, rindunya mummy dekat Haikal, Hafiz dan Harris. Walaupun dah berapa hari berlalu, air mata ni tak henti-henti mengalir,” kata Mas Anizan.

Pelakon yang popular pada era 1990-an ini meluahkan kata-kata itu di laman sosial Instagram miliknya.

Mas Anizan, 44, turut memuatkan klip video gambar anak saudaranya itu berlatarbelakangkan lagu sedih yang mengundang simpati orang ramai.

Katanya, kehilangan tiga beradik itu  meninggalkan kesan mendalam kerana dia tidak lagi mendengar gelak tawa, gurau senda serta permintaan mereka untuk menikmati makanan kegemaran masing-masing setiap kali pulang ke rumah ketika cuti.

“Kepergian kalian bertiga meninggalkan kesan yang tak dapat diluahkan dengan kata-kata. Tapi mummy redha dengan qada dan qadar Allah. Mummy tahu kalian lebih bahagia dan tenang di sana.

“Berehatlah sayangku Hakim, Hafiz dan Harris. Doa mummy sentiasa bersama kalian. Mummy love you soo much,” tulis Mas.

Tiga beradik daripada enam adik-beradik itu tinggal bersama Mas Anizan selepas bapa kanak-kanak itu meninggal dunia pada 2005.

Selain tiga anak saudaranya itu, Mas Anizan mampunyai tiga anak lain masing-masing dua daripada perkahwinannya dengan Allahyarham Datuk Ali Bapoo iaitu Mas Aliza, 22, dan  Mohd Masli Danial, 17, serta Putri Ariana Merissa, 3, hasil perkahwinan keduanya. Al fatihah.

*Artical Trending World Wide*

Sayu : Ratapan ibu .. Anak sulung maut dilanggar lari pulang sekolah (8Gambar)

Ratapan ibu .. Anak sulung maut dilanggar lari pulang sekolah (8Gambar)

Sungai Buaya : Seorang pelajar lelaki SMK Sungai Buaya meninggal dunia dalam perjalanan ke Hospital apabila dia dilanggar lari dalam kejadian di Simpang 4 Bandar Baru Sungai Buaya tengahari semalam.

Mangsa yang dikenali dengan nama Tun Jafnizal Tun Alias merupakan anak sulung dalam keluarga nya cedera parah dikepala impak kemalangan terbabit.

Ibu nya yang tiba ditempat kejadian tidak dapat menahan kesedihan meratap dengan tangisan melihat anak berlumuran darah impak kemalangan.

Tuan Jafnizal meninggal dunia dalam perjalanan ke Hospital, punca sebenar kejadian kini disiasat oleh pihak berwajib.

Suasana pilu menyelubungi keluarga Tun Alias yang turut dikujungi Ahli Dewan Undangan Negeri Selangor YB Dato Mat Nadzari Ahmad Dahlan yang turut berduka cita dengan kejadian tersebut jenazah dikebumikan pagi ini.

Semoga ibu dan bapa arwah adik Jafnizal tabah dengan dugaan ini dan roh nya dicucuri rahmat, kawasan tempat berlaku kemalangan tersebut selalu berlaku kemalangan maut sebelum ini.

Pihak berkuasa kini mengambil langkah-langkah awal untuk mengatasi masalah tersebut bagi mengelakan perkara sedemikian berlaku. Al fatihah

*Artical Trending World Wide*

Sayu : Patutlah … Mereka ini geng budak jahat Keramat rupa nya (10Gambar)

Patutlah … Mereka ini geng budak jahat Keramat rupa nya (10Gambar)

Kuala Lumpur : Penduduk sekitar Jalan Keramat Hujung ini terkejut melihat suspek yang ditangkap akibat membakar pusat Tahfiz adalah budak-budak yang selalu mereka lihat tidak disangka budak-budak ini yang selalu dilihat berkeliaran sekitar kawasan inia adalah suspek utama kes ini.

Rata-rata penduduk di sekitar Jalan Keramat Hujung di sini mengenali ketujuh-tujuh remaja digelar Geng Budak Jahat Keramat yang ditahan bagi membantu siasatan berhubung kes membakar pusat tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah sehingga meragut nyawa 21 pelajar dan dua gurunya pada Khamis lalu.

Penduduk sekitar memang mengelar kumpulan remaja lelaki itu sebagai Geng Budak Jahat Keramat ekoran sikap mereka yang gemar melepak hampir setiap malam di Taman Tasik Datuk Keramat untuk merokok, menghidu gam dan membuat bising ikut suka hati.

Kedudukan Taman Tasik Datuk Keramat dan pusat tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah kira-kira 50 meter.

Seorang penduduk yang ingin dikenali sebagai Izwani berkata, dia dan penduduk lain terkejut apabila wajah ketujuh-tujuh remaja yang ditahan polis dan tular di laman sosial itu merupakan individu dikenali mereka dengan gelaran Geng Budak Jahat Keramat.

Semoga mereka mendapat pembalasan yang sewajarnya diatas apa yang mereka lakukan disifat kan amat kejam dan keji.

*Artical Trending World Wide*

Sayu : Luahan sayu Pengasas JSD Dato Seri Hanni Borhan .. Bekas suami maut kemalangan (8Gambar)

Luahan sayu Pengasas JSD Dato Seri Hanni Borhan .. Bekas suami maut kemalangan (8Gambar)

Klang : Bekas suami kepada Pengasas Kosmetik Jamu Susuk Dara maut kemalangan pagi ini di jalan Klang Meru.

Mangsa yang menunggang motosikal maut ditempat kejadian akibat kecederaan parah, punca sebenar kemalangan belum dikenal pasti kini disiasat oleh pihak berwajib.

Dato Seri Hanni Borhan meluahkan rasa sayu nya dilaman sosial nya atas permergian bekas suaminya yang dikenali dengan nama Remy.

Walaupun mereka tidak lagi pasangan suami isteri kenangan bersama mereka berdua masih dalam ingatan walaupun berbagai dugaan menimpa mereka semasa mereka masih suami isteri sehinggalah mereka disahkan berpisah.

Apa yang berlaku dan segala luahan Dato Seri Hanni mengudang pilu Netizen dilaman sosial, mereka sama-sama berharap Hanni tabah dengan dugaan ini dan roh suami nya tenang disana.

Arwah suami nya Remy atau nama panggil mesra Ayah Ucup telah tiada bukan diri nya pinta pengakhiran hidup arwah bekas suami nya begitu namun itu ketentuan yang maha esa tidak disangka begitu pengakhiran hidupnya arwah. Al fatihah

*Artical Trending World Wide*

Sayu : Baby comel ini hampir terkorban ditelan api .. ibu muntah asap hitam (6Gambar)

Baby comel ini hampir terkorban ditelan api .. ibu muntah asap hitam (6Gambar)

Kuala Lumpur : Naluri seorang ibu berjaya selamatkan bayi nya dan juga diri nya dari ditelan api yang marak sekelip mata, mereka dibantu pelajar Tahfiz yang nekad korbankan nyawa bantu mereka.

Bayi comel ini Siti Nur Afifah, 9 bulan dan kakanya Siti Nur Safiyah, 2, berjaya diselamatkan dalam kejadian kebakaran Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah, manakala ibu nya sesak nafas dan muntah asap hitam akibat kesan kebakaran yang mana apimarak dengan cepat.

Mereka di hantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk menerima rawatan kini bayi tersebut sudah pulih dan kembali tersenyum ceria , manakala ibu nya masih trauma dengan kejadian yang hampir meragut nya mereka dan korbankan 23 orang yang kain.

Kisah cemas ini diceritakan sendiri oleh salah seorang mangsa, Muhammad Ihsan Husin , 16.

Menurutnya, ketika detik cemas itu, dia bersama lima rakannya yang lain berjaya mengeluarkan seorang bayi yang merupakan anak kepada seorang penyelia di pusat tahfiz itu yang dikenali sebagai Ustaz Azahari.

Menurut Muhammad Ihsan, ketika kejadian dia berada di tingkat dua.

Tambahnya, kawannya telah panjat tingkap untuk selamatkan bayi, manakala dia berada di tingkat dua untuk sambut bayi terbabit.

Dalam kejadian itu, seramai 21 pelajar dan dua guru disahkan maut di lokasi kejadian selepas pusat tahfiz dijilat api.

“Waktu itu, pintu nak keluar asrama dah terbakar, saya nampak ada orang sedang cabut gril di pintu. Ketika di bawah saya lihat keadaan orang sudah bising. Isteri ustaz jerit cakap tolong ada bayi.

“Saya dan kawan-kawan tolong selamatkan bayi itu yang berada di tingkat atas yang terbakar,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian di sini.

*Artical Trending World Wide*