Browse Month: July 2017

Terbongkar : Gadis cantik ini dikurung seperti binatang di bawah tanah selama 6 tahun, lihat apa yang terjadi pada tahun ke-7 betul-betul memeranjatkan

Terbongkar!!! Gadis cantik ini dikurung seperti binatang di bawah tanah selama 6 tahun, lihat apa yang terjadi pada tahun ke-7 betul-betul memeranjatkan

Enam tahun…. ia merupakan satu jangka waktu yang panjang yang terpaksa dihadapi oleh seorang wanita selepas dikurung oleh ibu bapanya hanya kerana dia bercinta dengan lelaki yang tidak mereka sukai…

Zhang Qi, 24, dilayan seperti binatang dan dikurung di dalam sebuah bangunan usang di Jingang selepas mereka memaksanya memutuskan hubungan dengan kekasihnya pada 2009…

Dia cuba melarikan diri daripada kurungan berkenaan namun gagal dan ibu bapanya pula memberitahu penduduk kampong bahawa anak mereka dikurung di situ kerana mengalami masalah mental…

Disebabkan bapa Zhang Qi merupakan seorang individu yang berkuasa di kampung tersebut, maka penduduk kampung tidak dapat berbuat apa-apa setelah diminta tidak masuk campur..

Bagaimanapun salah seorang penduduk kampung berkenaan, Chow Jen, 50, berjaya merakamkan gambar menyedihkan itu dan kemudian dia memuatnaik dalam media sosial….

“Semua orang tahu bahawa Zhang Qi ditempatkan di bangunan using berkenaan. Saya amat sedih apabila mengetahui mengenainya. Memandangkan saya hanya pulang ke kampung itu sekali sekali sahaja, maka saya memuat naik gambar Zhang Qi dalam media sosial kerana pihak berkuasa tempatan enggan mengambil sebarang tindakan…

“Meskipun jika betul Zhang Qi mengalami masalah mental, dia tidak sepatutnya dikurung begitu dan seharusnya diberikan rawatan,’’ katanya…

Menurut Chow Jen, setiap kali balik kampung pada Tahun Baru Cina, dia akan melawat Zhang Qi secara senyap-senyap…

Jelasnya, apabila melihat keadaan gadis itu yang menyedihkan, dia merasakan sesuatu perlu dilakukan…..!!!

Bunuh Ular Sawa yang Disangka Kenyang Makan Seekor Ank Lembu, Rupa-Rupanya..

Bunuh Ular Sawa yang Disangka Kenyang Makan Seekor Ank Lembu, Rupa-Rupanya..

NIGERIA: Penduduk di sebuah kampung di negara ini telah bertindak nekad membunuh seekor ular sawa besar dipercayai ‘kenyang’ telah memakan seekor anak lembu milik mereka, lapor portal Dailymail.

Namun, telahan mereka itu ternyata meleset selepas ular sawa berberut besar itu telah dibelah perut tiada bangkai lembu dijumpai sebaliknya terdapat berpuluh-puluh biji telur belum matang dimana ia merupakan seekor ular sawa betina yang sedang bunting.

Mereka yang terkejut pada awalnya bagaimanapun telah mengeluarkan semua telur itu di mana ia dijadikan makanan unik yang sukar dan jarang dijumpai

Rata-rata netizen menempelak sikap mereka ini, mereka menyifatkan tindakan itu sebagai tindakan yang tidak bertanggungjawab,

Ada juga yang bersyukur kerana ular berkenaan tidak berjaya membiakkan telurnya, ini kerana ujar mereka dari gambar ular berkenaan adalah mirip seperti anaconda yang merupakan reptilia yang merbahaya di sana.

Pasangan yg berkahwin khususnya, ambil tahu perkara yg sgt menakutkan ini..ada beberapa perkara yg BOLEH dan TIDAK BOLEH dibuat semasa ‘berbahagia’ melayari bahtera..baca, hadam dan bantu SEBARKAN !

Pasangan yg berkahwin khususnya, ambil tahu perkara yg sgt menakutkan ini..ada beberapa perkara yg BOLEH dan TIDAK BOLEH dibuat semasa ‘berbahagia’ melayari bahtera..baca, hadam dan bantu SEBARKAN !

Meskipun dengan rangsangan jari-jemari dapat membuat birahi semakin naik, tapi perhatikan terlebih dahulu kuku jari suami.

Hal yang seperti ini ternyata bisa menimbulkan virus HPV (human papillomavirus) yang akan menempel bahkan bisa menulari kanker ke leher Rahim kamu lho ladies.

Seperti yang dijelaskan oleh Dr Sigit Purbadi, Sp.OG (K) di Jakarta “Tidak hanya melalui kontak secara genital, bahkan dari kuku suami yang kotor, virus HPV dapat didistribusikan ke leher rahim istri, jika memang terselip di situ, misal habis pegang M*ss V wanita simpanannya. Kita tidak pernah tahu suami habis pegang apa.

Lalu, dia ingin bercinta dan memainkan jarinya di M*ss V istri tanpa mencuci tangan. Ini akan sangat berisiko istri,” ujarnya.

Kasus ini sudah banyak dijumpai pada wanita. Dan kebanyakan dari mereka akan berkonsultasi ke dokter setelah mengidap kanker serviks stadium lanjut.

“Amat disayangkan memang masih banyak wanita yang enggan berkonsultasi ke dokter tentang kanker serviks atau minimal melakukan percegahan dengan papsmear setahun sekali.

Pemahaman mereka pun masih kurang mengenai kanker serviks. Mereka datang dan mengeluh ‘Gaya hidup saya sehat, suami saya orang baik-baik, tapi kenapa saya masih bisa terkena kanker serviks’. Wanita seharusnya paham bahwa kita tidak pernah tahu apakah suami setia 100 persen,” kata Dr Sigit Purbadi.

Tapi tidak hanya itu saja yang dapat menyebabkan wanita tertular virus HPV, lipatan sunatan kemaluan sang suami juga ternyata bisa menularkan virus tersebut.

Prihatin akan bertambahnya kasus ini, dokter pun menyarankan untuk melakukan vaksinasi bagi mereka yang sudah menikah maupun bagi mereka yang belum menikah.

1-X anda Bagikan Jutaan Nyawa Terselamatkan..!!! Silahkan Sebar Luaskan.

Saya dah pohon maaf Bella pun dah maafkan saya .. kami berdamai – Aliff (5Gambar)

Kuala Lumpur : Setiap manusia pasti buat salah. Saya dah mulakan hidup baru. Apa orang nak cakap sekalipun, saya terima dan kena hadap, kata Aliff Aziz.

Penyanyi dan pelakon Aliff Aziz mengesahkan sudah berdamai dengan isterinya Bella Astillah selepas dibebaskan atas jaminan polis, semalam.

Aliff ketika dihubungi Harian Metro berkata, dia bersyukur dibebaskan daripada tahanan dan Bella sudah memaafkannya.

“Apa saya boleh katakan, ini membabitkan hal rumah tangga kami. Tidak semua yang tular itu betul. Sebagai lelaki, saya berani akui kesilapan diri. Apa saya buat silap, saya mengaku.

Aliff turut menjelaskan dia sudah pulang ke rumah sejak semalam untuk bertemu isteri, anak dan keluarga mentuanya.

“Ketika berjumpa Bella, saya terus minta maaf. Alhamdulillah dia memaafkan saya. Macam mana sekali pun saya tetap suaminya.

“Ingin dijelaskan juga saya bukan kaki pukul seperti dihebohkan. Saya tak memukul Bella pun. Malah dalam laporan polis, Bella tak cakap pun perkara itu. Bergelut dan belasah dua perkara berbeza.

“Memang betul saya buat salah, tapi dia tahu saya takkan sampai ke tahap itu. Berita tak betul seperti itu membuatkan Bella terkilan,” katanya.

Bagi menjawab segala persoalan mengenai isu ini, Aliff dan Bella bakal mengadakan satu sidang media khas di Bukit Jelutong, Shah Alam, esok.

Menurut Aliff, pada sesi itu dia akan menjelaskan perkara yang patut sahaja terutama membabitkan rumah tangganya.

“Saya berharap apabila berjumpa rakan media esok semua orang akan jelas dan faham. Tidak ada lagi cerita yang bukan-bukan diperbesar-besarkan. Saya pun kalau boleh tak nak isu ini berpanjangan.

“Saya yakin akan ada soalan yang menyentuh pihak lain. Saya nak maklumkan awal-awal, perkara itu memang takkan diperkatakan. Bagi saya perkara ini membahayakan.

“Saya pun tak berhubung dengan pihak sana dan tak tahu apa tindakan mereka. Apa yang penting adalah rumah tangga dan keluarga saya sekarang,” katanya.

Terdahulu, Aliff yang ditahan sejak Khamis lalu atas dakwaan mengasari isterinya, dibebaskan dengan jaminan polis pagi semalam.

Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Chong Kok Sin berkata, suspek diberi jaminan selepas proses siasatan selesai.

Anak seni kelahiran Singapura itu disiasat mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan dan Seksyen 18 A Akta Keganasan Rumah Tangga 1994.

Siksanya hidup Angah .. kemalangan itu mengubah hidup Al hafiz ini (6Gambar)

Kota Bharu : Angah atau Muhammad Faiz Hafizzudin Mohd Izahir dinobatkan Al-hafiz pada 14.11.16, beliau adalah anak harapan keluarga untuk menjadi insan hebat kepada Mahaad Tahfiz pusat pengajian nya.

Kemalangan pada bulan Ramadan lalu kini mengubah hidup Angah, dia kini terlantar di Hospital HUSM, amat perit buat keluarga melihat keadaan Angah, namun setiap hari ada perkembangan positif buat Angah, syukur pada yang Allah.

Kami rindu Angah mengalunkan bacaan ayat Quran, semoga cepat sembuh wahai anak, ibu dan ayah serta rakan-rakan dan pengurusan Mahaad selalu berdoa untuk Angah diberi kesembuhan seperti sedia kala.

Setelah hampir dua bulan terlantar, keadaan terkini pelajar tahfiz Muhammad Faiz Hafizzudin Mohd Izahir, mangsa kemalangan van beramai-ramai di Kuala Krai pada awal Ramadan lalu bertambah baik.

Biarpun masih tidak dapat bercakap, mangsa berusia 17 tahun yang kini berada dalam separuh sedar terlantar di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) itu sudah mula memahami percakapan orang lain.

Bapanya, Mohd Izahir Kassim berkata, jika sebelum ini anak keduanya itu hanya mampu berpaling jika namanya dipanggil, namun kini anaknya sudah mampu merasai sentuhan.

“Sejak dia terlantar, inilah detik yang sangat menggembirakan kami. Bila saya genggam tangan dan minta dia respons, dia sudah boleh mengerlip mata dan melihat ke arah kami,” katanya, semalam.

Lebih menggembirakan Mohd Izahir apabila air mata anak lelaki yang mesra dipanggil Angah itu semakin laju mengalir bila berbisik sesuatu apatah lagi menyentuh rindunya keluarga untuk mendengar alunan ayat-ayat suci al-Quran daripadanya.

Bersyukur dengan perkembangan positif itu, Mohd Izahir berkata, dia bersama ahli keluarga tidak pernah putus berdoa.

Kerinduan untuk mendengar suara anaknya itu juga semakin menebal apatah lagi lantunan suara mengalunkan ayat suci al-Quran ketika dia masih sihat sentiasa terlintas di fikirannya.

Katanya, berkat doa semua pihak, impian tersebut mungkin akan menjadi kenyataan apabila doktor memaklumkan kepadanya bahawa anaknya itu berpeluang boleh bercakap jika tidak menggunakan alat trakeostomi di lehernya.

“Saat itu yang kami tunggu. Ya ALLAH ya Tuhan ku. Saya mengharapkan insan lain di luar sana terus mendoakan agar Angah kembali sihat dan boleh mengaji al-Quran seperti biasa,” katanya.

Muhammad Faiz Hafizzudin yang sudah menghafal 30 juzuk al-Quran itu antara tujuh yang terselamat dalam kemalangan membabitkan 14 warga tahfiz berkenaan di Kilometer 55 Jalan Kuala Krai-Kota Bharu, di Telekung pada 2 Jun lalu, semoga habis cepat sembuh.

Ibu tiri kena 4 tahun dera adik yaya patah tulang belakang, rusuk dan paha (6Gambar)

Pasir Mas : Tiada apa yang boleh diucapkan selain rasa syukur pada yang maha esa, walaupun kes ini genap 2 tahun baru ada keputusan berpihak pada adik yaya.

Itu lah luahan sayu ibu saudara kepada adik Nur Zuliana Zaa’ra Zulkifli atau dikenali sebagai Yaya yang didera secara kejam oleh ibu tiri mangsa ketika berumur 5 tahun.

Ibu saudara adik Yaya yang dikenali dengan nama Shelila yang membongkar kes ini 2 tahun lalu melalui laman sosial nya membela nasib anak saudara nya di didera amat kejam oleh ibu tirinya sambil bapa nya juga bersubahat dalam kes itu.

Mahkamah Sesyen hari ini menjatuhkan hukuman penjara selama empat tahun dan denda sebanyak RM15,000 ke atas seorang peniaga kosmetik atas pertuduhan mencederakan anak tirinya yang berusia lima tahun sehingga patah tulang belakang, tulang rusuk serta paha pada dua tahun lalu.

Hakim Dazuki Ali menjatuhkan hukuman itu terhadap Rahayu Hassan,26, selepas didapati bersalah setelah pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah di akhir kes pembelaan.

Mengikut pertuduhan pertama, Rahayu didakwa telah menyebabkan kecederaan yang parah kepada Nur Zuliana Zaa’ra Zulkifli atau dikenali sebagai Yaya yang ketika kejadian berusia lima tahun di sebuah rumah di Lot 2071, Kampung Bagus Rantau Panjang di sini antara Januari hingga Mei 2015 dan dihukum mengikut Seksyen 325 Kanun Keseksaan.

Bagi pertuduhan kedua, tertuduh didakwa telah menganiaya hingga menyebabkan mangsa mengalami kecederaan fizikal dan emosi pada tempat dan masa yang sama dan didakwa mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak Kanak 2001.

Selain itu , tertuduh wajib melaporkan diri di Balai Polis Rantau Panjang sebulan sekali.

Sementara itu, bapa kandung Yaya, Zulkifli Che Othman, 41, didenda sebanyak RM12,000 selepas didapati bersalah atas pertuduhan mengabaikan anaknya.

Jika ikut 4 tahun penjara masih tidak berbaloi dengan azab dan siksa adik yaya dipukul cedera dikepala dan patah tulang belakang, rusuk dan paha, namun itu adalah keputusan mahkamah sekurang-kurang nya hati keluarga adik yaya lega dengan hukuman itu.

Adik Yaya kini dijaga oleh ibu kandung nya Puan Sana Abdul Malik, semoga adik ini yang kini berusia 7 tahun terus tenang bersama keluarga nya dan detik hitam dalam dirinya dapat dilupakan.

Inilah TIPS CARA SANGAT MUDAH TANPA KOS MAHAL Untuk MENGHILANGKAN KARANG GIGI Yang Ramai Tak Tahu Dah Nak Dekat Raya Gigi Mau Cantik Maa Share Info Berguna Ini Sebelum Hilang

Untuk menyingkirkan karang gigi, umumnya orang bakal pergi ke doktor, namun sesungguhnya, anda boleh juga melakukan prosedur ini sendiri dirumah.
Namun yang perlu diingat iaitu, cara ini tidak akan menghilangkan karang gigi secepat yang dikerjakan oleh doktor gigi. Untuk menyingkirkan karang yang terkumpul, ada beberapa pilihan rawatan.

Beberapa bahan yang diperlukan iaitu:
1. Hidrogen peroksida
2. Air
3. Serbuk soda kue
4. Garam
5. Antiseptik pencuci mulut
6. Dental pick
7. Berus gigi

Caranya:
Campur satu cawan hidrogen peroksida dengan 1/2 cawan air hangat, lalu kumurlah dengan gabungan itu selama satu minit. Buang, lalu basuh dengan 1/2 cawan air sejuk.
Alat yang paling umum serta berkesan untuk singkirkan karang gigi iaitu baking soda. Campur 1 sudu makan baking soda dengan 1/2 sudu teh garam dalam cawan. Lalu, rendam berus gigi di air hangat serta celupkan dalam gabungan.
Awalilah memberus gigi

Anda memakai gabungan itu. Semua sistem mesti dikerjakan selama 5 minit.
Cuci mulut dengan antiseptik pencuci mulut.
Pakai dental pick untuk bersihkan karang pada gigi. Kerjakan dengan hati-hati, sehingga tak mengikis serta mengakibatkan kerosakan gusi anda.
Untuk mendapatkan gigi putih bak mutiara serta senyum yang indah ikuti panduan dibawah ini:
1. Penggunaan keju.
Makanlah keju Switzerland atau cheddar saat sebelum makan, hal itu bakal menolong meneutralkan asid pencetus karang gigi.
2. Strobery serta tomato.
Tomato serta strobery adalah buah yang mengagumkan untuk melindungi kesihatan mulut, lantaran keduanya kaya vitamin C. Kedua-duanya boleh memutihkan gigi serta melembutkan karang gigi. Cukup gosokkan segera tomato serta strobery ke gigi serta diamkan selama 5 minit. Anda boleh lakukan langkah yang sama, memakai makanan lain yang juga kaya vitamin C, seperti limau nipis, limau, lemon, lada serta betik. Kemudian, cuci mulut anda memakai kombinasi yang diperbuat daripada baking soda serta air hangat.
Berikut panduan untuk melindungi kesihatan mulut:
Anda harus teratur memakai benang gigi.
Bersihkan mulut anda dengan cara alami memakai air liur yang dicetuskan dari makanan pedas yang bakal membuahkan kelenjar ludah.
Untuk mencegah bakteria berkembang biak, gosok gigi memakai kulit oren saat sebelum tidur tanpa dicuci.
Masa memberus gigi, pakai berus gigi yang lembut serta buat pergerakan menegak. Pastikan sentiasa untuk membersihkan bilik pada gusi serta gigi.
Tengok Video Sini:
video%2Bfake.gif

Doktor Ini DEDAHKAN RAHSIA Untuk Cepat Hamil Yang Ramai Pasangan Terlepas Pandang !!!

Doktor Ini DEDAHKAN RAHSIA Untuk Cepat Hamil Yang Ramai Pasangan Terlepas Pandang !!! |Waktu subur ialah waktu berlakunya ovulasi. Oleh sebab jangka hayat ovum hanya 24 jam, maka amat penting untuk pasangan yang sah menganggar dengan tepat waktu tersebut.

Jika sedang berikhtiar untuk mengandung, adakan hubungan intim dalam tempoh seawal-awalnya 72 jam sebelum ovulasi (kerana jangkahayat sperma puratanya ialah 72 jam) atau selewat-lewatnya sebelum tamat 24 jam jangkahayat ovum atau sebaik-baiknya setiap hari atau selang sehari dalam anggaran waktu subur. Contohnya jika waktu subur ialah pada 28hb, maka sasarkan hubungan pada 25hb, 26hb, 27hb dan 28hb.

Jika anda sebagai pasangan yang sah ingin mengelakkan kehamilan, elakkan hubungan intim atau guna metod pencegahan kehamilan yang lain pada waktu subur. Natural method sahaja biasanya tidak berapa efektif dan kebarangkalian berlakunya “kemalangan” adalah tinggi.
Bagaimana mahu anggar waktu subur ini? Mari baca.
Kalendar
Kaedah ini terpakai hanya untuk wanita yang mempunyai kitaran haid yang teratur. Caranya ialah anggarkan bila tarikh anda akan datang haid berikutnya (contohnya 11 Mei) dan tolak 12 hari (11/5 – 12 hari = 29 April, dan tolak lagi dengan 5 hari (29 April – 5 hari = 24 April). Waktu subur anda ialah antara 24 April hingga 28 April.
Suhu Badan Basal
Ia merujuk kepada “Basal Body Temperature” iaitu suhu terendah dalam tempoh 24 jam. Apabila ovulasi berlaku, suhu badan (basal body temperature) akan meningkat sedikit daripada biasa. Jika diperhati pada rajah, suhu meningkat SELEPAS ovulasi. Maknanya anda mungkin terlepas saat ovulasi tersebut. Namun jangan bimbang, teruskan carta anda dan lihat pattern setiap bulan.

Lama-lama anda boleh agak bila waktu subur anda. Gunakan termometer basal temperature dan sukat suhu anda serta merta selepas bangun tidur pagi (pada masa yang sama setiap hari) SEBELUM melakukan apa-apa aktiviti termasuk berjalan ke bilik air.
Lendiran Servik (Cervical mucus)
Anda mungkin mengalami perubahan kepada sifat lendiran servik atau lelehan daripada kemaluan sepanjang kitaran haid. Lendiran ini sebenarnya menyediakan medium yang sesuai untuk pergerakan sperma pada waktu subur. Hebat, bukan? Keadaan lendir yang paling baik (subur) ialah seperti putih telur (white egg) diikuti oleh berair (watery). Keadaan lendir yang tidak sesuai untuk sperma ialah creamy (seperti krim) dan sticky (melekit)
Sakit sebelah badan
Sesetengah wanita mungkin mengalami sakit (cramping) pada sebelah tubuh ketika ovulasi berlaku.
Kit Komersial
Ovulation Predictor Kit. Kit ini akan memberitahu anda kebarangkalian anda sedang subur pada waktu itu dengan mengukur tahap hormon LH.

Pada waktu subur, lapisan dinding rahim juga sangat baik untuk berlakunya penempelan (implantation) hasil persenyawaan antara ovum dan sperma. Hebat sungguh kuasa Allah yang mengatur kondisi terbaik keadaan rahim, lendiran mukus, suhu badan dan lain-lain bagi mengoptimakan persenyawaan. Allahuakbar!
Ini hanyalah tanda-tanda yang biasanya berlaku namun tidak semestinya ada pada setiap wanita. Ikhtiar dan doa agar Allah kurnia rezeki kepada anda. Pasangan yang tak sah saya tak redha anda belajar tips ini untuk cegah kehamilan. Sumber:-Mohd Fadhli Mohd Fauzi