Browse Month: September 2017

Sayu : Terlalu cepat sayang pergi anak kita baru 6 bulan .. Suami mati ketika latihan fizikal TLDM (6Gambar)

Terlalu cepat sayang pergi anak kita baru 6 bulan .. Suami mati ketika latihan fizikal TLDM (6Gambar)

Ipoh : Saya tidak percaya dia boleh mati begitu sahaja,takkanlah suami dan rakannya yang turut dikenakan tindakan tahanan, boleh muntah dan sesak nafas bersama-sama akhir nya maut.

Nur Liya Asmira, isteri kepada Laskar Kelas 1, Muhammad LailatuIman Mohd Shukri, yang meninggal dunia di Bilik Tahanan Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) Unit Sungai Wangi, Sitiawan, banyak mendiamkan diri sebaik menerima berita kematian suaminya petang semalam.

Abang ipar Muhammad LailatuIman yang enggan dikenali berkata, Nur Liya Asmira hanya berdiam diri dan kerap menangis selepas menerima maklumat berhubung kejadian itu pada jam 6 petang semalam.

“Nur Liya yang bekerja sebagai kerani di sebuah syarikat swasta di Kuala Lumpur banyak mendiamkan diri sejurus menerima berita itu.

“Dia lebih banyak menyendiri dan tidak selera makan serta kerap menangis sejak semalam,” katanya ketika ditemui di Jabatan Forensik, Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) di sini hari ini.

Beliau berkata, Nur Liya tinggal bersama anak perempuan mereka berusia enam bulan di Taman Dato’ Harun, Petaling Jaya.

Katanya, Allahyarham sering pulang pada hujung minggu untuk bertemu isteri dan anaknya.

“Selepas tamat bedah siasat nanti, jenazah akan dibawa pulang ke kampung halaman arwah di Kampung Bagus, Rantau Panjang sebelum dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Rantau Panjang,” katanya.

Nur Liya yang hadir di HRPB petang ini enggan bertemu dengan pemberita, dia kini kehilangan suami tersayang yang sempat bersama nya setahun lebih kini tinggal lah dirinya bersama anak perempuannya yang berusia 6 bulan. Al fatihah

More artikel : Amien tak boleh terima kenyataan ..baru semalam gurauan dan gelak tawa kak long .. pagi ini dia telah dijemput ilahi dibunuh kejam ketika bersama anak bongsunya dirumah .. dia menghembus nafas terakhir disisi sikecil yang hanya mampu menangis 😭😭😭

Sayu : Tak sangka itu gurauan terakhir Kak Long .. terbujur kaku dibunuh perompak (8Gambar)

Copyright 2017 BeritaSayu.My

Sayu : Seminggu lalu Doden gembira beli rumah baru .. tak sangka ini rumah baru nya -Rakan (8Gambar)

Seminggu lalu Doden gembira beli rumah baru .. tak sangka ini rumah baru nya -Rakan (8Gambar)

Pasir Mas : Seminggu sebelum kejadian arwah Zainuddin atau lebih mesra dengan nama panggilan Doden dikalangan rakan dan lama sosialnya begitu gembira apabila dia menceritakan pada rakanya yang beliau telah memberi rumah baru buat keluarganya sebuah rumah teres.

Tidak disangka kegembiraan nya itu berakhir dengan kesedihan apabila dia sekeluarga maut dalam kemalangan ngeri dan tidak sempat untuk mendiami rumah tersebut.

Apa yang berlaku undang pilu rakan baik nya Kitaro Jojo nama laman sosial nya, dia meluahkan rasa sedih atas kehilangan rakan baik nya dari bujang sehingga lah sudah berkahwin dan punyai anak.

Semua kesedihan itu diluahkan rakan nya dilaman sosialnya tidak sangka rumah yang diimpikan itu hanya tinggal kenangan dan rumah yang kekal abadi akan mereka diami buat selamanya.

Turut bersedih adalah ibu mertua arwah Doden Arwah anak nya baru bersalin 13 hari dan  mahu pulang berpantang di rumahnya.

“Namun, semuanya tak kesampaian. Mereka sekeluarga pergi buat selama-lamanya,” kata Rahmah Daud.

Rahmah, 75, adalah ibu kepada Raizuamira Daud, 31 isteri kepada Zainuddin Anuar, 30;  yang maut bersama anak sulungnya, Annisa Sofea, 2 dan anak bongsu, Zayyan Nazreel berusia 13 hari dalam kemalangan di Kilometer 52 Jalan Gua Musang-Kuala Krai, Gua Musang, pagi tadi.

Jenazah 4 sekeluarga ini selamat  di kebumikan diTanah Perkuburan Islam Tok Sangkut Pasir Mas pada malam tadi semoga rihnya dicucuri rahmat. Al fatihah

Sayu : Tak sangka itu gurauan terakhir Kak Long .. terbujur kaku dibunuh perompak (8Gambar)

Tak sangka itu gurauan terakhir Kak Long .. terbujur kaku dibunuh perompak (8Gambar)

Kuantan : Malam tadi arwah Kak long sempat bergurau di group whats app keluarga sambi-sambil mengajar 2 anak lelakinya mengaji Quran.

Tidak disangka itu adalah gurauan terakhir kak long apabila dia dibunuh perompak yang menceroboh rumah nya pagi tadi.

Begitu lah luahan sayu Amien adik arwah di laman sosialnya kehilang kakak sulung nya pagi tadi, amat sedih bila mengenangkan anak-anak arwah yang amat rapat dengan ibu nya selalu bergurau mesra kata Amien.

Semasa kejadian anak bongsu Kak long menjerit “Mak kena tikam, mak kena tikam,” itu jeritan Mohd Aqil Nasrul, kepada abangnya, Mohd Abid, bagi memberitahu kejadian ibunya, Norhasilah Ismail yang maut ditikam di Kampung Hijrah, Penor, dekat sini, hari ini.

Mohd Abid,8, berkata dia baru pulang dari sekolahnya di Sekolah Kebangsaan (SK) Penor bersama ayahnya, Nasrul Mansor, 32, dan dikejutkan dengan jeritan Mohd Aqil yang berusia empat tahun dari sebuah bilik di tingkat atas.

“Saya dapat tengok adik dari tepi cermin bilik dan meminta tolong supaya dikeluarkan…adik juga menjerit mak ditikam, saya terus naik ke atas dan membuka pintu biliknya yang dikunci. “Saya kemudiannya turun semula ke bawah dan memberitahu ayah yang naik dan menemui mayat ibu,” katanya ditemui di sini, semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuantan, Asisten Komisioner Abdul Aziz Salleh, berkata pihaknya menerimapanggilan daripada seorang kakitangan Kem Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) yang terletak berhampiran lokasi kejadian dan memberitahu kejadian berkenaan. Katanya, siasatan awal polis mendapati mangsa balik ke rumah kira-kira jam 8 pagi bersama Mohd Aqil selepas menghantar anaknya ke sekolah manakala suaminya pula keluar menjual ikan di Pasar Borong Kamunting sejak awal pagi.

“Mangsa dipercayai diserang seorang lelaki yang berada dalam rumah, berlaku pergelutan sebelum mangsa ditikam di bahagian kanan perut dan kiri dada menyebabkannya meninggal dunia.”Anak mangsa tidak dicederakan dan dikurung di sebuah bilik di rumah, dia ditemui oleh abangnya yang berusia lapan tahun.”Kita sedang menyiasat motif kejadian dan tidak menolak kemungkinan ada cubaan samun, kita akan minta suami mangsa untuk memeriksa sekiranya ada barangan hilang,” katanya ditemui di lokasi kejadian di sini, hari ini.

Abdul Aziz berkata, mayat mangsa dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarga bagi dikebumikan. Katanya, polis juga akan meneliti kamera litar tertutup yang dipasang di rumah berkenaan bagi mengenal pasti suspek yang melarikan diri. “Mengikut siasatan awal, suspek dipercayai memakai topeng, bagaimanapun kita tidak pasti kenderaan digunakannya.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan,” katanya, semoga keluarga arwah tabah dugaan yang amat berat ini. Al fatihah

*Artical Trending World Wide*

Sayu : 4 beranak maut dihempap treler termasuk bayi 10 hari .. diperjalanan hantar isteri berpantang (12Gambar)

4 beranak maut dihempap treler termasuk bayi 10 hari .. diperjalanan hantar isteri berpantang (12Gambar)

Gua Musang : Perjalanan sekeluarga pulang ke kampung di Pasir Mas untuk menghantar isteri  pantang bersalin bertukar tragedi apabila kereta mereka terbabas masuk kelaluan bertentangan lalu dirempuh treler muatan beras.

Dalam kemalangan tersebut kereta yang dinaiki 4 sekeluarga itu diseret dan dihempap treler terbabit ke empat-empat mereka dipercayai maut termasuk bayi mereka berusia 10 hari mengikut rekod perubatan bayi terbabit yang dijumpai ditempat kemalangan.

Mengikut saksi di belakang kereta mangsa, pemandu kereta yang maut dikenali dengan nama Zainuddin Anuar yang mana kereta dipandu nya hilang kawalan mungkin mengatuk lalu masuk kelaluan treler terbabit.

Akhbar melaporkan empat sekeluarga maut selepas terlibat dalam kemalangan ngeri di Jalan Gua Musang-Kuala Krai berhampiran Rancangan Kemajuan Tanah (RKT) Paloh, di sini hari ini.

Timbalan Ketua Polis Daerah Gua Musang, Deputi Superintendan Abdullah Daud berkata, kejadian dipercayai berlaku pada pukul 7.30 pagi ini membabitkan sebuah treler bermuatan beras dan sebuah kenderaan jenis Proton Wira.

“Ketika ini kerja dan operasi masih giat dijalankan oleh pihak polis dan anggota bomba di lokasi kejadian,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Sementara itu, Ketua Balai Balai Bomba dan Penyelamat Gua Musang, Anuar Abas memaklumkan pihaknya menerima panggilan kecemasan pada pukul 7.24 pagi.

Katanya, seramai sembilan anggotanya telah dikejarkan ke tempat kejadian bagi mengeluarkan mangsa yang tersepit.

Semoga roh empat beranak ini dicucuri rahmat mereka pergi di pagi jumaat yang mulia sungguh tragis cara permergian mereka namun Allah lebih sayang kan mereka. Al fatihah

*Artical Trending World Wide*

Adik ratapi kematian Abang … Abang maut bergelut ketika pecah rumah (6Gambar)

Adik ratapi kematian Abang … Abang maut bergelut ketika pecah rumah (6Gambar)

Kota Tinggi : Seorang adik meluahkan rasa sedih dan sayu nya meratapi kematian abang kandung nya yang maut ketika pecah rumah apabila abang bergelut dengan tuan rumah.

Dia meluahkan rasa sedihnya melalui laman sosial nya ” Sesungguhnya Hidup Ini Pasti Akan Mati Baik Atau Pun Jahat .. Ketanah Tempat Kita Suatu Hari Nanti .. Permergian Abang Buat Selamanya Semoga Tenang diSana ” Luah adik mangsa.

Adik mangsa juga mempersoalkan cara kematian abang nya yang dikatakan mati mengejut dan tiada apa apa kecederaan pada jasad mangsa.

Dia juga mempersoalkan ada kah Netizen tahu yang abang nya itu tiada apa-apa kecederaan di jasad nya selepas bergelut dengan tuan rumah dalam kejadian itu ? .. jika ada tidak tahu perkara sebenar jangan pandai-pandai buat kesimpulan ? tulis nya di media sosial.

Ternyata dia amat sedih apa yang berlaku kepada arwah abang nya, buruk atau baik arwah tetap abang kandung nya.

Sebelum itu media melaporkan Seorang lelaki maut selepas bergelut dengan penghuni sebuah rumah yang telah dipecah masuk di Felda Simpang Waha awal pagi tadi.

Dalam kejadian berlaku kira-kira jam 5.30 pagi di kawasan perumahan Felda berkenaan melibatkan si mati yang juga merupakan seorang penduduk tempatan berusia 30 an.

Menurutnya, dalam kejadian itu penghuni rumah telah bertindak melindungi diri dan keluarga ekoran tindakan lelaki berkenaan yang telah memecah masuk ke dalam rumahnya.

“Dalam kejadian itu, penghuni rumah berkenaan telah bergelut dengan lelaki tersebut dan si mati telah meninggal dunia. Bagaimanapun siasatan mendapati tiada sebarang kecederaan luar.

“Semakan juga mendapati si mati turut memiliki lebih lima rekod jenayah lampau. Siasatan kita pada masa ini menjurus pada kematian mengejut (SDR) dan juga Seksyen 393 Kanun Keseksaan kerana cubaan samun,” kata pihak berkuasa.

Semoga adik mangsa dan keluarga tabah dengan apa yang berlaku biarlah pihak berkuasa menyelesikan perkara ini dengan sebaik mungkin. Al fatihah

*Artical Trending World Wide*

Sayu : Ajal dua pelajar .. Sempat sebut Kalimah Allah sebelum mengelupur dan maut (8Gambar)

Ajal dua pelajar .. Sempat sebut Kalimah Allah sebelum mengelupur dan maut (8Gambar)

Jengka : Keseronokan dua rakan baik ini menunggang motosikal berakhir dengan tragedi apabila kedua-dua mereka maut kemalangan petang semalam.

Dua orang pelajar lelaki SMK Jengka 3 maut tercampak dalam kemalangan pukul 6 petang semalam di Ulu Jempul.

Kedua-dua rakan baik itu maut apabila motosikal ditunggang mereka berdua  bertembung dengan sebuah kereta.

Mangsa yang maut akibat tercampak akibat rempuhan, kedua-dua mangsa mengalami kecederaan parah di kepala.

Mengikut saksi mangsa sempat menyebut kalimah Allah sebelum mengelupur kesakitan dan hembus nafas terakhir.

Jasad mangsa di hantar ke Hospital Jengka untuk tindakan lanjut, dan selamat disemadikan lewat malam tadi,punca sebenar masih disiasat oleh pihak berwajib.

*Artical Trending World Wide*

Tamak Selalu Rugi.. Ular Sawa ini Ditemui Mati Dalam Keadaan Mengerikan Oleh Orang Ramai.. Lihat Gambar Selepas Ular ini Dibedah..

Tamak Selalu Rugi.. Ular Sawa ini Ditemui Mati Dalam Keadaan Mengerikan Oleh Orang Ramai.. Lihat Gambar Selepas Ular ini Dibedah..

Ular sawa itu dijumpai orang ramai dalam keadaan yang mengejutkan.. ular tersebut tidak lepas melalui pagar kerana saiz perut yang terlalu besar.. selepas di belah perutnya, orang ramai temui makanan yang ditelan ular tersebut.. ia seekor..

Ular memang dianggap hewan yang menyeramkan untuk sebagian orang.
Ada ular beracun mematikan hingga ular yang lilitannya sama berbahaya.
Satu contohnya adalah ular piton.

Meski ular ini tak memiliki racun, gigitan dan lilitannya bisa meremukan mangsa dalam sekejap.
Tak hanya tikus atau kelinci, hewan yang berukuran besar pun bisa dimangsanya.
Seperti diketahui, ular memang memiliki perut yang elastis.
Ukurannya akan menyesuaikan besar makanan yang ditelan.
Namun, kejadian mengerikan dan malang harus menimpa seekor piton ini.
Sebuah potret ular piton malang diunggah oleh sebuah akun Facebook Hon Johnbull Cleopas.

Cleopas mengaku ketakutan dengan ular piton saat tak sengaja melihatnya.
Kejadian ini terjadi di dekat lokasi tempat ia bekerja, melansir Daily Mail.
Tepatnya di sebuah area produksi minyak dan hasil perkebunanan di Delta State, barat daya Nigeria.

Dalam unggahannya dia menulis caption ini:
“Ya Tuhan, aku pergi kerja pagi ini dan kaget melihat ular piton ini mati di pagar”.

Ya, ular piton tersebut ditemukan dalam keadaan mati.
Tampaknya, ular yang panjangnya 6 kaki terjebak di antara pagar besi
Pagar yang terlalu sempit membuat si ular tak bisa lewat karena bagian perutnya yang terlihat sangat besar.

Meski kaget dan ketakutan, Cleopas memutuskan menghubungi seseorang untuk memeriksa bangkai tersebut.

Ternyata setelah perutnya dibuka, terlihat makanan terakhir yang ditelannya.
Seekor anjing besar masih terlihat di dalam perutnya.

Foto-foto yang diunggahnya ini sontak jadi viral.
Para netizen pun memberikan komentar tak terduga.
Mereka menganggap ular tersebut mati dengan cara yang bodoh.

Amyh Emburu: “Cara mati yang benar-benar aneh. Kasihan si piton, itu sebuah makanan besar.”
Huma Haku: “Itu agak bodoh…”

Akhirnya ular tersebut dimusnahkan dengan cara dibakar.

*Artical Trending World Wide*

Subhanallah !! Pintu Syurga Terbuka kerana 5 Amalan Simple dan Mudah ini!! Kalau tak buat memang RUGI!! Kongsikan

Subhanallah !! Pintu Syurga Terbuka kerana 5 Amalan Simple dan Mudah ini!! Kalau tak buat memang RUGI!! Kongsikan

Subhanaalloh.!!! Pintu Surga Terbuka Karena 5 Amalan Sepele Ini, Amalan Apa Sajakah Itu ??? Simak Selengkapnya..

Tentu ingin masuk surga dan bertemu langsung dengan Allah, Kekasih yang selama ini dicintai dan dirindukan. Sudah pasti, yang bisa masuk ke dalam surga dan bertemu dengan Allah, adalah orang-orang pilihan yang selama hidupnya di dunia menjalankan perintah dan menjauhi larangan-Nya secara sungguh-sungguh.

Tetapi, orang yang sudah mengerjakan segala perintah dan menjauhi larangan-Nya, jangan semerta-merta merasa memiliki amalan kebaikan yang banyak dan lantas layak untuk masuk surga. Pemberian tiket ke surga adalah hak prerogratif Allah. Dia yang Maha Menentukan, yang Maha Menimbang. Muslim dan muslimah yang baik harus selalu rendah hati dan takut kepada Allah, bahkan atas kesombongannya sendiri yang barangkali terbersit di dalam hatinya tanpa disadari. Bukankah amalan itu tergantung pada niatnya, kata Nabi?
Meskipun kita sering melakukan amalan kebaikan yang “besar”, tetapi niat kita keliru, apalagi hanya sekedar pencitraan, maka di sisi Allah, amalan kebaikan itu bisa tak ada artinya sama sekali. Di era “masyarakat tontotan” seperti sekarang ini, segala amalan kebaikan memang mudah tergelincir menjadi sekedar tontotan yang riya’.

Sebaliknya, justru ketika kita melakukan amalan kebaikan yang “ringan”, yang barangkali selama ini sering dianggap sepele, jika dilakukan dengan niat yang benar semata-mata karena Allah, bisa menjadi sangat mulia dan bernilai di sisi Allah. Meskipun tanpa ada cahaya kamera yang menyorotnya. Sungguh, amalan kebaikan yang sepele tersebut dijanjikan dapat membuka pintu surga-Nya. Mari ketuk pintu-pintu surga dengan beberapa amalan yang selama ini dianggap ringan dan sepele tersebut, berikut ini:

1. Memberi Minum Binatang
Jangankan memberi minum binatang. Kita

saat ini rasanya sudah banyak yang tak peduli pada binatang. Padahal, memberi minum binatang ini menjadi salah satu amalan kebaikan yang dapat menghantarkan seseorang ke dalam surganya Allah.
Masih ingatkah dengan cerita Rasullullah saat menceritakan seorang laki-laki yang memberi minum seekor anjing hingga kemudian Allah mengampuni dosa-dosa laki-laki itu dan memasukkannya ke dalam surga? Iya, dalam hadist yang diriwayahkan Bukhori dan Muslim, diceritakan dari Abu Hurairah,

Rasullullah SAW bersabda “Ketika sedang melakukan perjalanan, seorang laki-laki merasa haus, lalu ia menuju ke sebuah sumur dan minum air. Setelah ia keluar, ternyata ada seekor anjing yang menjulurkan lidahnya dan memakan pasir karena kehausan. Lelaki itu bergumam ‘Anjing ini telah merasa kehausan seperti yang telah aku rasakan’. Ia pun kembali menuju sumur dan memenuhi sepatunya dengan air, lalu memberikan minum anjing tersebut. Maka Allah berterima kasih kepadanya dan mengampuni segala dosanya. Mereka (para sahabat) bertanya: Wahai Rasullullah, apakah kita akan mendapatkan pahala dengan memberi minum binatang? Beliau menjawab: ‘Pada setiap limpa yang basah, terdapat pahala’”.

2. Menyingkirkan Gangguan dari Jalan Jika kita sedang berjalan, entah itu naik kendaraan atau jalan kaki, dan kita menemukan rintangan di jalan berupa batu yang tergeletak di tengah jalan, bambu yang menghalang, atau mungkin kulit pisang yang dibuang sembarangan, lantas kemudian secara spontan kita menyingkirkan rintangan tersebut. Maka, itu akan dicatat sebagai amalan kebaikan di sisi Allah.
Rasulullah bersabda: “Barangsiapa menyingkirkan gangguan dari jalan kaum muslimin, maka akan dicatat untuknya satu kebaikan, maka ia akan masuk surga” (HR. Bukhari).

3. Menjenguk Orang Sakit Sesibuk-sibuk apapun kita, sempatkanlah untuk menjenguk saudara, teman, dan kolega kita yang sedang sakit. Selain merupakan “panggilan kemanusiaan”, amalan kebaikan ini dicatat sebagai pahala yang tinggi di sisi Allah. Allah menjanjikan mereka yang menjenguk orang-orang sakit, posisi yang mulia di Surga-Nya kelak.
Rasulullah bersabda: “Barang siapa menjenguk orang sakit atau mengunjungi saudaranya karena Allah, maka malaikat berseru: ‘Engkau adalah orang yang baik, langkahmu adalah langkah yang baik, dan engkau telah mendapatkan suatu posisi di surga’”(HR Tirmidzi dari Abu Hurairah, r.a.)

4. Senyum dan Ceria Menebar senyum dan salam pada semua orang merupakan sebuah kebajikan yang dijanjikan ganjaran pahala dan surga oleh Allah. Oleh sebab itu, muslim dan muslimah yang baik harus mengembangkan sikap yang ramah dan penuh ceria terhadap orang lain, sehingga Islam juga benar-benar dirasakan membawa rahmat bagi semua. “Kebaikan akhlak adalah keceriaan wajah dan menjauhi amarah,” kata Rasulullah.

5. Menutup Aib Orang Lain Dalam Islam, Allah sangat membenci ghibah. Orang yang bergunjing tentang keburukan saudaranya sendiri, dianggap sama dengan memakai bangkai saudaranya tersebut. Menahan diri untuk tidak bergunjing dan menutup aib orang lain sangat dianjurkan bagi seorang muslim dan muslimah. Amalan kebaikan ini dijanjikan ganjaran surga oleh Allah. Rasulullah bersabda: “Tidaklah seorang hamba menutup aib seorang hamba di dunia, melainkan Allah akan menutup aibnya pada hari kiamat” (H.R. Muslim).

Demikian beberapa amalan kebaikan yang barangkali selama ini dipandang ringan dan sepele, tetapi dapat mengetuk dan membuka pintu surga karena ridla dan iradah Allah. Tentu masih banyak amalan kebaikan yang lain, yang tak mungkin dibahas di sini satu persatu. Semoga Allah selalu membersihkan hati dan meluruskan niat kita. Aamiin.

Baca juga : Allahuakbar adik Abbas dipercayai memanjat tandas duduk dan keluar ikut tingkap tandas lalu terjatuh kebawah .. beberapa minit sahaja ayah nya tinggal kan nya untuk ke bawah pangsapuri .. Ayah baru kehilangan ibu kini Abbas pula ikut jejak ibu 😭😭😭

Sayu : Adik Abbas maut jatuh tingkat 6 .. ibunya baru meninggal masa bersalin adik (8Gambar)

*Artical Trending World Wide*

Sayu : Adik Abbas maut jatuh tingkat 6 .. ibunya baru meninggal masa bersalin adik (8Gambar)

Adik Abbas maut jatuh tingkat 6 .. ibunya baru meninggal masa bersalin adik (8Gambar)

Shah Allam : Ya Allah anak ku ..ini lah yang dapat diungkapkan oleh bapa ini apabila anak yang ditinggalkan seketika meninggal dunia dalam keadaan yang amat tragis.

Seorang kanak-kanak lelaki maut selepas terjatuh dari tingkat enam pangsapuri di U11, Shah Alam, 12.10 tengah malam tadi.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Shafien Mamat berkata, siasatan awal mendapati bapa kanak-kanak meninggalkan mangsa yang berusia ,5, bersama adiknya, 3, di rumah.

Beliau berkata, hanya beberapa minit bapa mangsa keluar menemui rakannya di bawah pangsapuri berkenaan dia dikejutkan dengan anak lelaki nya bernama Abbas berusia 5 tahun jatuh kebawah pangsapuri terbabit

“Ketika ditinggalkan adik mangsa sedang tidur dan bapa mangsa mengunci pintu dari luar.

“Mangsa dipercayai memanjat tandas duduk dan keluar ikut tingkap tandas lalu terjatuh,” katanya di Shah Alam, hari ini.

Apa yang berlaku mengundang pilu bapa nya yang dikenali dengan nama Radhiq, beliau baru kehilangan isteri tercinta pada bulan april lalu isteri nya meninggal dunia ketika bersalin anak ke 3 mereka April lalu.

Kini anak sulung nya pula pergi buat selamanya tanpa diduga perkara ini akan berlaku dalam hidupnya, rata-rata netizen menyalahkan dirinya kerana cuai menjaga anak namun Radhiq bukan insan seperti itu dia amat meyanyangi anak-anak nya selepas kematian isteri nya.

Radhiq juga sanggup berhenti kerja semata-mata untuk lebih dekat dengan 3 anak nya namun allah lebih sayangkan anak sulung nya Abbas, nenak Abbas Datin Noraini juga turut berduka cita kehilangan cucu tersayang.

Mayat adik Abbas dihantar ke Hospital Shah Alam untuk bedah siasat dan keputusannya belum diperolehi lagi, menurutnya, kes diklasifikasikan sebagai kematian mengejut. Al fatihah

*Artical Trending World Wide*

Sayu : Enam bulan derita kemalangan .. Zakwan pergi jua ikut jejak rakan (6Gambar)

Enam bulan derita kemalangan .. Zakwan pergi jua ikut jejak rakan (6Gambar)

Permaisuri : Zakwan dah puas menderita kesan kemalangan yang menimpa dirinya dan 10 lagi rakan march lalu.

Selepas enam bulan bertarung nyawa, murid Tahun Enam Sekolah Kebangsaan (SK) Batu 29, itu, menghembuskan nafas terakhir di rumahnya di Kampung Sungai Bari di sini, petang tadi.

Che Ahmad Zakwan Abd Rashid, 12, meninggal dunia jam 2 petang kesan daripada kecederaan parah dialaminya akibat kemalangan jalan raya pada Mac lalu yang korbankan kawan nya Aqil Iskandar Azrol Affendi, 12.

Dia cedera parah di kepala selepas Toyota Innova yang dinaiki bersama 10 individu termasuk pemandu, terbalik di Kilometer 47 Jalan Kuala Terengganu – Kota Bharu berhampiran Kampung Sungai Bari, pada 18 Mac lalu.

Mereka dalam perjalanan pulang selepas menghadiri kenduri di rumah penyelia asrama. Dalam kemalangan itu, rakan Allahyarham, Aqil Iskandar Azrol Affendi, 12, meninggal dunia di lokasi.

Bapa Allahyarham, Abd Rashid Mohd Yusof, 47, ketika dihubungi, berkata selepas kemalangan itu anak bongsu dari empat beradik itu koma selama tiga hari sebelum ditempatkan di wad biasa hampir sebulan di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), Kuala Terengganu.

Ahmad Zakwan kemudian dibenarkan pulang ke rumah, namun perlu menjalani rawatan susulan kerana tempurung kepalanya terpaksa dibuang selain bergantung hidup kepada mesin pernafasan.

Dia juga ketinggalan menduduki Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) minggu lalu kerana keadaannya yang tidak mengizinkan.

“Jika diikutkan sepanjang bulan ini, arwah perlu menjalani sesi rawatan susulan di hospital termasuk pembedahan memasukkan semula tempurung kepala kiri yang dikeluarkan sementara untuk mengeluarkan darah beku.

“Bagaimanapun, petang tadi, arwah menghembuskan nafas terakhir,” katanya. Al fatihah

*Artical Trending World Wide*