Browse Month: October 2017

Dah langgar depan sekolah tak mengaku salah..Kerani sekolah maut 5 hari bertarung nyawa (10Gambar)

Dah langgar depan sekolah tak mengaku salah..Kerani sekolah maut 5 hari bertarung nyawa (10Gambar)

Kuala Krai : Setelah 5 hari bertarung nyawa di Hospital Kota Bharu, kerani Sekolah SYP1 Puan Noorkiah Binti Mat Junoh atau lebih mesra dengan panggilan dengan nama Kak Nor di kalangan pelajar , guru-guru dan ibu bapa menghembus nafas terakhir pada pukul 8.30 malam jumaat lalu.

Apa yang paling memilukan permergian arwah disifatkan kehilangan buat sekolah yang mana arwah seorang yang sangat baik dan komited dengan kerjanya.

Dalam pada itu pemandu Hilux berbangsa cina berusia 66 tahun yang melanggar mangsa enggan mengaku salah ini mengundang kemarahan keluarga dan rakan-rakan arwah.

Namun kes ini kini diserah pada pihak berwajib, dalam kejadian pagi ahada lalu Kak Nor yang merupakan kakitangan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sultan Yahya Petra 1 dekat sini, parah selepas motosikal ditunggangnya dilanggar sebuah kenderaan pacuan empat roda di hadapan sekolah berkenaan, pagi ahad.

Dalam kejadian kira-kira jam 8.30 pagi itu, mangsa, Noorkiah Mat Junoh, 38, mahu membelok masuk ke dalam sekolah berkenaan.

Ketua Polis Daerah Kuala Krai, Superintendan Abdullah Roning berkata, pacuan empat roda itu dipandu seorang lelaki berusia 66 tahun dari arah Taman Krai ke Kuala Krai.

“Ketika tiba di tempat kejadian , pemandu pacuan empat roda tidak sempat menekan brek lalu melanggar mangsa,” katanya.

Katanya, mangsa yang tidak sedarkan diri dikejarkan ke Hospital Kuala Krai untuk mendapatkan rawatan lanjut.

“Kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,” katanya, semoga keluarga arwah tabah dengan dan pesalah dapat hukuman setimpal arwah meniggalkan suami dan anak-anak yang masih kecil. Al fatihah

*Artical Trending World Wide*

Allahuakbar!(10Gambar) Sayu : Kereta hancur di rempuh ..Wanita maut lepas hantar anak diperjalanan kerja

Subhanallah .. baby dan ibu berpisah selamanya .. ibu pergi buat selamanya diperjalanan kerja .. keretanya terpelosok dibawah treler akibat rempuhan .. semoga roh kak lin dicucuri rahmat dan keluarganya tabah 😭😭.. Al fatihah

Muar : Seorang wanita maut apabila kereta dipandu nya terlibat dalam kemalangan ngeri dengan sebuah treler di selekoh Bukit Kangkar Muar pagi tadi.

Mangsa dikenali dengan nama Norfadlina Bachik maut apabila kereta yang dipandu nya hilang kawalan lalu direpuh sebuah treler yang menyebabkan kereta nya terpelosok dibawah lori dan hampir keseluruhan nya hancur.

Apa yang paling memilukan netizen yang berada ditempat kejadian sayu melihat tempat duduk bayi dan alatan bayi namun semasa kejadian dikatakan mangsa baru menghantar bayi nya dipusat jagaan dan dalam perjalanan ketempat kerja nya.

Mangsa yang cedera parah tersepit ditempat duduk hadapan maut serta merta punca sebenar kejadian masih di siasat oleh pihak berwajib.

Mangsa meninggalkan seorang anak yang masih kecil semoga suami dan seluruh keluarganya tabah dia maut diperjalan berkerja semoga rohnya dicucuri rahmat.

#TOLONG JANGAN ABAIKAN SETELAH MEMBACA ARTIKEL INI, BAGIKAN KEPADA TEMAN ANDA DI MEDIA SOSIAL SEMOGA ANDA MEMPEROLEH PAHALA KEBAIKAN AMIIN

*Artical Trending World Wide*

Sayu : Setiap malam mama mimpi Daniel .. Arwah pesan jika dia mati mahu adik pakai kopiahnya (8Gambar)

Setiap malam mama mimpi Daniel .. Arwah pesan jika dia mati mahu adik pakai kopiahnya (8Gambar)

Kota Bharu : Sudah kering air mata mama untuk tangisi permergian Daniel … namun mama pasrah apa yang berlaku hampir setiap malam, Surianty Mohamed, 39, bermimpi berjumpa dengan anaknya, Mohamad Daniel Md. Amin, 14, salah seorang mangsa tragedi Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah pada 14 September lalu.

Kata Surianty, walaupun tragedi itu sudah hampir se­bulan berlalu dan dia reda dengan ketentuan Allah, namun mimpi itu sedikit-sebanyak dapat mengubat rasa rindunya terhadap Allahyarham.

Menurutnya, dalam mimpi tersebut, dia dapat melihat Allahyarham yang lengkap berpakaian jubah putih serta serban sambil mengukirkan senyuman kepadanya.

“Alhamdulillah, boleh dikatakan setiap dua malam sekali, saya akan bermimpi bertemu dengan arwah. Dalam mimpi itu, arwah hanya tersenyum,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Bunut Payung di sini hari ini.

Dalam pada itu, Surianty berkata, ketika pulang menyam­but Aidiladha lalu, Mohamad Daniel sempat berpesan kepada adik bongsunya, Muhammad Salahuddin Al-Ayubbi Md. Amin, 6, supaya memakai kopiah milik­nya sekiranya dia tiada nanti.

“Kalau abang mati, pakailah kopiah abang. Itulah pesanan terakhir arwah kepada adiknya.

“Selepas kejadian itu, adiknya tidak pernah lupa memakai kopiah abangnya dan hanya akan buka ketika tidur,” katanya.

Surianty berkata, dia sudah memaafkan pihak yang bertanggungjawab mencetuskan kebakaran berkenaan sehingga mengorbankan anak sulungnya dan juga 22 lagi mangsa.

Terdahulu, Surianty mene­rima sumbangan daripada Yayasan Guru Malaysia Berhad (YGMB) yang diserahkan sendiri oleh Ketua Pegawai Eksekutifnya, Datuk Wan Munadi Wan Mamat.

Menurut Wan Munadi, sumbangan berke­naan adalah atas keprihatinan pihak YGMB terhadap keluarga mangsa yang terlibat dalam tragedi tersebut.

“Walaupun institusi tahfiz ini bukan di bawah Kementerian Pendidikan, namun kita tetap tampil memberi sumba­ngan kepada semua waris mang­sa yang terlibat,” katanya. Al fatihah

Sayu : Selamat tinggal Mama .. Syamril maut di hempap khemah masa makan kenduri (8Gambar)

Selamat tinggal Mama .. Syamril maut di hempap khemah masa makan kenduri (8Gambar)

Kampung Gajah : Ma, kita nak pergi ni. .. kita pergi dulu ya ma..masih terngiang-ngiang di telinga saya ungkapan Syamril.

Itu ungkapan terakhir seorang pelajar tingkatan satu Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sultan Abdul Jalil Shah, di sini, kepada ibunya sebelum maut dihempap khemah ketika menjamu selera di sebuah rumah kenduri di Kampung Bukit Chawi, kelmarin.

Muhamad Khairul Syamril Sauffi, 13, ketika itu berada di bawah khemah bersama seorang adiknya serta dua rakan lain sebelum sebatang pokok kelapa tumbang ke atas khemah berkenaan lalu menghempap mangsa.

Menurut ibu mangsa, Hafizah Paed, 33, sebelum kejadian, anak sulung dari enam beradik itu meminta izin untuk ke rumah jiran mereka yang mengadakan kenduri tahlil tidak jauh dari rumah mereka.

“Sebelum itu, saya baru balik dari kenduri itu dan dia minta izin saya untuk ke sana pula. Mulanya saya keberatan untuk benarkan dia pergi kerana ketika itu hujan, malah tetamu lain dah balik.

“Tapi dia mahu juga pergi dan saya pesan supaya cepat pulang. Dia sempat berkata kepada saya, ‘ma, kita pergi dulu ya’ sebanyak dua kali,” katanya.

Katanya, malang tidak berbau apabila anaknya dihempap khemah apabila ada sebatang pokok kelapa sawit yang berusia lebih kurang 20 tahun tumbang di atas khemah itu.

“Saya memang terkejut bila dapat tahu perkara itu kerana baru saja dia pergi dari rumah.

“Kami memang rasa kehilangan sangat-sangat kerana dia seorang anak yang boleh diharapkan, terutama bila jaga adik-adiknya. Walaupun begitu sedih dengan kehilangan ini kerana kami baru sahaja kehilangan oyangnya dua hari lepas namun kami reda,” katanya.

Sementara itu, adik mangsa, Mohamad Shahril, 12, berkata, ketika kejadian dia bersama abangnya serta dua lagi rakan mereka baru sahaja mahu menjamu selera.

“Kami baru saja mahu makan tiba-tiba ada pokok kelapa sawit tumbang mengenai khemah lalu hempap kami. Namun abang lebih teruk kerana kepalanya terkena pokok dan besi khemah. Dia jatuh seperti bersujud.

“Saya hanya luka kecil sahaja manakala dua lagi rakan turut cedera dan mendapat rawatan di hospital,” katanya.

Katanya, abangnya tidak menunjukkan sebarang perubahan kecuali berpesan kepadanya supaya mengemas rumah selepas selesai makan kenduri.

Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Perak Tengah, Superintendan Mohamad Zainal Abdullah berkata, kejadian berlaku pada jam 2.25 petang itu mengakibatkan mangsa cedera parah di kepala.

“Mangsa telah dihantar ke Klinik Kesihatan Ulu Dedap sebelum telah disahkan meninggal dunia.

“Mayat mangsa kemudian dihantar ke Hospital Changkat Melintang untuk dibedah siasat dan kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut,” katanya. Al fatihah

Baja juga : Kemalangan ngeri malam minggu di Lebuh raya sungai besi ragut nyawa 4 penunggang motosikal dan beberapa orang cedera .. ada antaranya yang meninggal sehari sebelum sambutan hari lahir 😰😰😰😭😭 Al fatihah

Sayu : Tak sempat sambut hari lahir..4 maut terkulai di lebuh raya Sungai Besi (12Gambar)

Sayu : Tak sempat sambut hari lahir..4 maut terkulai di lebuh raya Sungai Besi (12Gambar)

Tak sempat sambut hari lahir..4 maut terkulai di lebuh raya Sungai Besi (12Gambar)

Kuala Lumpur : Salah seorang mangsa yang maut dalam kemalangan di lebuhraya Sungai Besi awal pagi ahad lalu bakal menyambut hari lahir nya pada hari ini  isnin 09.10.17.

Mangsa menyambut hari lahir nya ke 27 pada ini namun dia maut dalam kemalangan awal pagi itu bersama 3 lagi yang lain.

Dia Insan yang amat meminati motosikal tidak disangka dia maut kemalangan motosikal sehari sebelum menyambut hari lahir nya ke 27 tahun.

Akhbar melaporkan empat penunggang motosikal maut dalam dua kemalangan berasingan di KM301.5 dan 302 Lebuhraya Kuala Lumpur-Seremban berhampiran Kajang, pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Kajang Asisten Komisioner Ahmad Dzaffir Mohd Yusoff berkata, jarak lokasi dua kemalangan itu hanya kira-kira 500 meter dengan perbezaan masa 10 minit.

Menurutnya, dalam kemalangan pertama pada 2.20 pagi di KM302, dua penunggang motosikal maut apabila mangsa pertama berusia 16 tahun menghimpit dan melanggar belakang motosikal mangsa kedua, 26 tahun.

“Akibat pelanggaran itu, kedua-dua mangsa parah dan disahkan maut di lokasi kejadian, ” katanya.

Katanya, dalam kejadian kedua jam 2.30 pagi di KM301.5, dua penunggang motosikal maut dalam kemalangan membabitkan sebuah kereta dan tujuh motosikal.

Dzaffir berkata, mangsa maut masing-masing lelaki berusia 23 tahun dengan seorang maut di lokasi kejadian, manakala seorang lagi mangsa yang parah disahkan meninggal dunia dalam perjalanan ke hospital.

“Kejadian berlaku apabila mangsa pertama yang menunggang Yamaha LC melanggar belakang sisi kanan Perodua Axia dipandu seorang lelaki di lorong kedua lebuh raya yang menyebabkan motosikal ditunggang hilang kawalan dan berpusing.

“Enam motosikal di laluan yang sama tidak sempat mengelak dan melanggar motosikal mangsa.

“Keempat- empat yang maut ditempatkan di Unit Forensik Hospital Serdang untuk bedah siasat, manakala tujuh mangsa cedera di rawat di hospital sama,” katanya.

Identiti 4 mangsa belum dikenalpasti kes disiasat mengikut Seksyen 41(8) Akta Pengangkutan Jalan 1987, semoga roh ke4 mereka dicucuri rahmat. Al fatihah

Pasangan yg berkahwin khususnya, ambil tahu perkara yg sgt menakutkan ini..ada beberapa perkara yg BOLEH dan TIDAK BOLEH dibuat semasa ‘berbahagia’ melayari bahtera..baca, hadam dan bantu SEBARKAN !

Pasangan yg berkahwin khususnya, ambil tahu perkara yg sgt menakutkan ini..ada beberapa perkara yg BOLEH dan TIDAK BOLEH dibuat semasa ‘berbahagia’ melayari bahtera..baca, hadam dan bantu SEBARKAN !

Meskipun dengan rangsangan jari-jemari dapat membuat birahi semakin naik, tapi perhatikan terlebih dahulu kuku jari suami.

Hal yang seperti ini ternyata bisa menimbulkan virus HPV (human papillomavirus) yang akan menempel bahkan bisa menulari kanker ke leher Rahim kamu lho ladies.

Seperti yang dijelaskan oleh Dr Sigit Purbadi, Sp.OG (K) di Jakarta “Tidak hanya melalui kontak secara genital, bahkan dari kuku suami yang kotor, virus HPV dapat didistribusikan ke leher rahim istri, jika memang terselip di situ, misal habis pegang M*ss V wanita simpanannya. Kita tidak pernah tahu suami habis pegang apa.

Lalu, dia ingin bercinta dan memainkan jarinya di M*ss V istri tanpa mencuci tangan. Ini akan sangat berisiko istri,” ujarnya.

Kasus ini sudah banyak dijumpai pada wanita. Dan kebanyakan dari mereka akan berkonsultasi ke dokter setelah mengidap kanker serviks stadium lanjut.

“Amat disayangkan memang masih banyak wanita yang enggan berkonsultasi ke dokter tentang kanker serviks atau minimal melakukan percegahan dengan papsmear setahun sekali.

Pemahaman mereka pun masih kurang mengenai kanker serviks. Mereka datang dan mengeluh ‘Gaya hidup saya sehat, suami saya orang baik-baik, tapi kenapa saya masih bisa terkena kanker serviks’. Wanita seharusnya paham bahwa kita tidak pernah tahu apakah suami setia 100 persen,” kata Dr Sigit Purbadi.

Tapi tidak hanya itu saja yang dapat menyebabkan wanita tertular virus HPV, lipatan sunatan kemaluan sang suami juga ternyata bisa menularkan virus tersebut.

Prihatin akan bertambahnya kasus ini, dokter pun menyarankan untuk melakukan vaksinasi bagi mereka yang sudah menikah maupun bagi mereka yang belum menikah.

1-X anda Bagikan Jutaan Nyawa Terselamatkan..!!! Silahkan Sebar Luaskan..

Baca juga : Subhanallah …Paling memilukan melihat jasad mazuki yang berlumur darah dibawah kereta dengan jarinya seseolah menunjukan diri nya tengah tahiyat dalam solat .. semoga isteri dan anak-anak tabah 😭😭

Sayu : Pecutan Motosikal BMW 1,200 CC ragut nyawa .. Ajal Mazuki dibawah kereta (8Gambar)

Sayu : Pecutan Motosikal BMW 1,200 CC ragut nyawa .. Ajal Mazuki dibawah kereta (8Gambar)

Pecutan Motosikal BMW 1,200 CC ragut nyawa .. Ajal Mazuki dibawah kereta (8Gambar)

Dungun : Seorang Pengurus BB Tech Services maut dalam keadaan tragis apabila motosikal kuasa tinggi milik nya jenis BMW R 1200 CC terlibat dalam kemalangan dengan sebuah kereta petang tadi di Kilometer 355, Lebuh Raya Pantai Timur 2 (LPT2), dekat susur keluar Kuala Dungun.

“Motosikal besar itu tiba-tiba terbalik dan meluncur sebelum penunggangnya terperosok di bawah kereta saya,” kata Mohd Badrul Hisham Mohd Azmi, 27, pemandu Honda Civic yang mana jasad mangsa berada dibawah keretanya.

Dia menceritakan detik kemalangan yang mengorbankan penunggang motosikal berkuasa tinggi itu dalam kemalangan, kira-kira 5 petang menyebabkan kontraktor, Mazuki Mohamad, 34, meninggal dunia akibat parah di kepala.

Ketika kejadian, mangsa yang menunggang motosikal BMW R 1,200 CC itu dikatakan sedang berkonvoi bersama dua rakannya dari Kota Bharu untuk pulang ke rumahnya di Taman Murni Perdana Paka, dekat Dungun.

Mohd Badrul Hisham berkata, sebelum kejadian dia yang memandu kereta dari arah Ajil untuk pulang ke rumahnya di Kemaman.

“Ketika itu hujan lebat yang menyebabkan kereta saya terbabas sebelum merempuh besi penghadang lebuh raya sebelum tersadai di tepi jalan.

“Saya tidak keluar dari kenderaan kerana hujan lebat dan 10 minit selepas itu saya terdengar dentuman sebelum melihat motosikal mangsa yang terbalik meluncur ke arah kereta saya,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Katanya, mangsa yang tercampak dari motosikal yang ditungganginya itu terperosok ke bawah kereta manakala motosikalnya tercampak ke laluan bersebelahan selepas merempuh keretanya.

“Saya keluar membuat pemeriksaan dan mendapati mangsa yang berlumuran darah sudah tidak bergerak lagi.

“Saya hubungi talian kecemasan memaklumkan kejadian itu sebelum sepasukan bomba tiba tidak lama kemudian,” katanya.

Sementara itu, Pegawai Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Dungun, Pegawai Bomba Kanan (PBK) II, Ruzali Omar berkata, sepasukan enam anggota ke lokasi kejadian sebaik menerima panggilan.

Menurutnya, anggota bomba terpaksa mengangkat kenderaan terbabit sebelum berjaya mengeluarkan mangsa yang tersepit di bawah kenderaan itu.

Paling memilukan melihat jasad mangsa yang berlumur darah dengan jarinya seseolah menunjukan diri nya tengah tahiyat dalam solat.

“Mayat mangsa diserahkan kepada anggota polis untuk dibawa ke Hospital Dungun bagi tindakan lanjut,” katanya. Al fatihah

Baca juga : Subhanallah .. hari ini 03.10.17 genal lah 28 tahun usia nya .. hari ini jugalah dia dijemput pencipta terlibat dalam kemalangan dan maut .. Allah lebih sayangkan arwah syarul .. ucapa hari lahir buat nya dengan air mata .. Salam takziah semoga tenang disana 😭😭

Sayu : Ajal syarul pada hari lahirnya .. Ucapan hari lahir berganti Takziah (10Gambar)

Sayu : Sekejap jer tinggal..Adik Danish digilis lori jatuh dari motosikal bapa ditepi jalan (10Gambar)

Allahuakbar!! Sekejap jer tinggal..Adik Danish digilis lori jatuh dari motosikal bapa ditepi jalan (10Gambar)

Kepala Batas : Seorang kanak-kanak lelaki Muhammad Amar Danish Bin Roslan,3, maut apabila dia gilis lori ketika menunggu bapa nya di atas motosikal ketika bapanya masuk kekedai membeli mainan untuknya.

Dalam kejadian di Pekan Penaga itu bapa Danish baru pulang mesin rumput, adik Danish turut sama menemani bapa nya ditempat mesin rumput tersebut.

Ketika dalam perjalanan pulang ke rumah mereka berdua singgah disebuah kedai di Pekan Penaga kerana Danish mahukan mainan.

Tanpa memikirkan sesuatu perkara yang buruk akan berlaku bapa nya Roslan Ismail meninggalkan Danish seketika di atas motosikalnya bersama mesin rumput untuk masuk kekedai membeli mainan Danish.

Sebuah lori yang melalui jalan terbabit telah tersangkut mesin rumput diatas motosikal yang menyebakan adik Danish terjatuh dari motosikal seterus nya kepalanya di gilis lori terbabit.

Kejadian berlaku begitu pantas tidak disangka sama sekali oleh bapa nya hanya sekejap tinggalkan Danish perkara yang buruk telah berlaku kepada anak nya itu.

Apa yang berlaku mengundang pilu dirinya ramai jugak yang mengecam dirinya kerana cuai menjaga anak namun perkara telah berlaku adik Danish telah pergi buat selamanya dalam keadaan tragis.

Jasad nya di hantar ke Hospital Kepala Batas, punca sebenar kejadian masih disiasat oleh pihak berwajib pemandu lori ditahan untuk siasatan lanjut.

Ayah kepada arwah Danish berasal dari kampung Permatang Gelam jenazah dijangka di sembahayangkan dan disemadikan disana.

Semoga keluarga ini tabah dengan dugaan yang amat berat hasrat adik Danish untuk memiliki permainan tidak kesampaian. Al fatihah

Sayu : Rehat lah dengan tenang B..Pelakon Teater Uda dan Dara maut kemalangan (12Gambar)

Allahuakbar Rehat lah dengan tenang B..Pelakon Teater Uda dan Dara maut kemalangan (12Gambar)

Puchong : Seorang lelaki maut dalam kemalangan di KM272 arah utara dari Seremban ke Nilai, dalam kejadian tersebut motosikal yang dinaiki mangsa dirempuh sebuah lori yang menyebabkan mangsa maut ditempat kejadian.

Mangsa Shahirul Raziqin Shahiri ,25,yang berasal dari Puchong merupakan salah seorang pelakon Teater Muzikal Uda dan Dara yang di Pentas kan di pada Ogos lalu di Parit Dua Barat Sungai Besar Selangor.

Sayu luahan teman baik mangsa Ayudez Zuraina kehilangan insan tersayang yang disifatkan seorang yang amat baik dan disenangi rakan-rakan.

Jenazah mangsa di bawa ke Hospital Serdang seterusnya di bawa ke Masjid Bandar Bukit Puchong untuk disembahayangkan sebelum di semadikan di Tanah Perkuburan Bukit Puchong .

Sayu luahan Ayudez Zuraina dilaman sosial mengudang pilu rakan-rakan arwah semoga dirinya dan keluarga tabah dengan dugaan ini, insan yang baik setiasa disayang Allah, pergi nya dihari jumaat yang mulia,punca sebenar kejadian masih disiasat oleh pihak berwajib. Al fatihah

*Artical Trending World Wide*

Sayu : Lima beradik termasuk bayi 9 bulan hidup dalam sampah di rumah usang (13Gambar)

Lima beradik termasuk bayi 9 bulan hidup dalam sampah di rumah usang (13Gambar)

Kota Bharu : Terkejut dan tidak sangka apa yang didedahkan oleh aktivis masyarakat ini masih ada insan-insan yang menderita hidup merempat dibumi sendiri.

Dimana pemimpin masyarakat ? tok penghulu mukim ? penduduk kampung ? jiran-jiran tertangga kenapa hanya berdiam diri mustahil tidak nampak penderitaan mereka ini ?

Jika mempunyai sifat kemanusian kurang-kurang nya selamatkan lah anak-anak ini dari menderita seperti ini.

Sememang nya ini adalah kesalahan ibu bapa mereka mengabaikan tanggung jawab mereka namun tidak salah kita membantu anak-anak ini di hantar kebadan-badan kebajikan yang berkelayakan untuk menjaga mereka.

Sudah berapa lama mereka menderita hidup seperti ini dengan ibu yang sudah seperti bangkai bernyawa degan bayi yang masih kecil, ya allah siksa nya hidup mereka.

Tidak pernah ke sekolah, tidak berpakaian, makan minum tidak terurus, tinggal dalam timbunan sampah, lebih malang ibu seorang penagih dadah.

Itu nasib lima beradik di Kampung Bawah Lembah, Pintu Geng di sini yang serba-serbi diabaikan.

Keadaan tempat tinggal mereka kotor dan busuk, seperti bukan tempat yang sesuai untuk dipanggil kediaman manusia.

Namun langsung tiada riak sugul, murung, apatah lagi bersalah pada wanita yang dikenali dengan nama Faridah Yaakob yang dakwanya berasal dari Tawang, Bachok.

Malah ada kalanya dia tersengih, merenung jauh mengelamun seperti berada dalam dunianya sendiri.

Ibu berusia 34 tahun ini mula menyingkap lembaran kisah hidupnya. Menurutnya, dia sudah lama bercerai dengan suami dan bersamanya mereka memiliki enam orang anak.

Anak sulungnya berusia 13 tahun dan kini dijaga bekas ibu mertuanya.

Selebihnya, anak yang berusia 11 tahun, 9 tahun, 6 tahun dan si bongsu yang baru berusia 9 bulan bersama Faridah, tetapi seperti langsung tidak dijaga.

Pakaian, makan minum entah ke mana, mereka hanya menjamah buah jambu sebagai sarapan.

Yang boleh bersekolah, tidak dihantar ke sekolah dengan alasan yang tidak mahu didedahkan, namun difahamkan kerana tidak mahu pendidikan akademik.

Menurut Faridah, kesemua anaknya yang katanya mempunyai surat beranak sudah tinggal bersamanya sejak enam tahun lepas.

Sehingga kini, sewa bulanan RM300 masih dibayar bekas suaminya. Malah bekas suaminya jugalah yang datang membawa makanan untuk anak-anak mereka ini setiap hari.

Sampai bila perkara ini akan berterusan jika perkara ini tidak didedahkan mungkin selamanya menderita dan anak-anak ini juga terlibat dengan aktiviti negetif seperti ibu nya.

Terima kasih kepada ativis masyarakat Puan Vivi Sumanti mendedahkan kisah ini sebak sayu sedih semua ada melihat keadaan mereka semoga selepas ini nasib mereka terbela.

Baca juga : Allahuakbar .. Macam mana nak cerita dan nak jawab soalanya sebaik mungkin tentang permintaan anak ini .. adik ini tidak sanggup melihat jasad Abi nya ditimbus degan tanah .. bertabah lah keluarga ini 😭😭

Sayu : Aqil rindu Abi ..Ayah Chik boleh tak cangkul balik kubur nak tengok Abi (8Gambar)