Uncategorized

Sayu : Menahan sakit diakhir hayat .. Jururawat maut dihiris besi penghadang jalan (8Gambar)

Kulim : Aisah adalah seorang jururawat yang penuh bertanggungjawab pada tugas nya, merupakan seorang jururawat yang amat disenangi pesakit dan rakan-rakan setugas.

Pagi tadi adalah perjalanan terakhir tugas nya apabila dia temui ajal dengan tragis kereta nya merempuh besi penghadang jalan yang menyebabkan besi tersebut menembusi kereta Aisah.

Besi penghadang jalan tersebut menembusi hadapan kereta lalu menghiris Aisah yang berada ditempat duduk pemandu sehingga lah besi tersebut tembus dibelakang kereta.

Apa yang berlaku mengudang pilu memandangkan arwah baru pulang dari kerja syif malam, pada pukul 7.31 pagi di keluar dari Hospital Kulim untuk pulang kerumah nya di Kupang Baling.

Sampai di  di Batu 7, Binjol, Jalan Baru Kulim-Baling kira-kira pukul 8.30 pagi kereta Aisah hilang kawalan terbabas sebelum melanggar besi penghadang jalan, arwah mungkin terlelap dan kepenatan pulang dari bertugas syif malam.

Arwah tesepit menahan sakit diakhir hayat, jasad nya di Hantar ke Hospital Baling untuk tindakan lajut, arwah meninggalkan suami dan seorang anak perempuan berusia 2 tahun.

Sedikit info mengenai arwah Aisah : ,Assalamualaikum dan selamat pagi laporan dan biodata jururawat u29 terlibat dalam kemalangan pada 31.7.2017
Nama: Nur A’isah binti Abu Hassan
Ic: 850909-03-xxxx
Umur: 32 tahun
Status perkahwinan: berkahwin
Bilangan anak: 1 orang
Berumur 2 tahun
Tarikh lantikan: 21.10.2013
Taking pengesahan: 21.10 2014
Alamat rumah : no 72, Lorong wawasan 09200, Kupang Baling.
Tempat bertugas: wad 4 medical perempuan
Pengalaman bekerja: 4 tahun
Tarikh dan masa kejadian: 31.7.2017@9.03am
Tempat kejadian: highway Kulim-Baling Batu 7, Binjul
Chronology kejadian: staff terlibat memandu kereta SAGA plat nombor PLJ 9985
Memandu pulang dari tempat kerja malam pertama. Punch out 7.31am. Keadaan wad sibuk. Jumlah pesakit 37 orang. Staf bertugas malam 3 orang., PPK sprang, kemasukan pesakit 7 orang
Keadaan kenderaan melanggar divider. Staf meninggal ditempat kejadian.

Semoga suami arwah yang dikenali dengan nama Muslan Bin Hashim tabah dengan dugaan ini dan kini anak nya telah kehilangan ibu tercinta. Al fatihah

Join The Discussion